Belajar BM Bersama Cikgu Pang

Guru BM dari SJKC sejak tahun 2004

Senarai Nilai-nilai Murni

Posted by Unknown

1.   jujur
2.   ikhlas
3.   amanah
4.   berani
5.   sabar
6.   tabah
7.   adil
8.   simpati
9.   rajin
10. gigih
11. insaf
12. tenang

13. tegas
14. peramah
15. pemurah/ murah hati
16. mematuhi peraturan
17. mendengar nasihat
18. setia/ patuh
19. menghormati
20. hormat-menghormati
21. menolong
22. tolong-menolong
23. menepati masa
24. menghargai masa
25. menghargai persahabatan
26. menghargai nyawa
27. menghargai harta-benda
28. berhemah tinggi
29. bersopan-santun
30. berbudi bahasa
31. keyakinan diri
32. kasih sayang
33. kesederhanaan
34. bertimbang rasa
35. bertolak ansur
36. bersyukur
37. membalas budi/ mengenang jasa
38. bertanggungjawab
39. berdisiplin
40. berjimat-cermat
41. berdedikasi
42. berdikari
43. bekerjasama
44. berperikemanusiaan
45. bersatu padu
46. menjaga kebersihan
47. menjaga kesihatan
48. menjaga keselamatan
49. menjaga nama baik
50. mencintai alam sekitar

51. prihatin/ mengambil berat
52. meminta maaf
53. menerima pandangan/ rasional
54. semangat kejiranan
55. semangat patriotik
56. rendah diri
57. taat kepada agama
58. berhati-hati
59. baik hati 
60. semangat kejiranan

30 comments:

Unknown said...

wah memang membantu

Unknown said...

saya cari sepuluh tapi enampuluh yang keluar

Unknown said...

saya cari sepuluh tapi enampuluh yang keluar

Unknown said...

terima kasih banyak banyak

Unknown said...

mudah nak faham..membantu saya menyelesaikan kerja rumah..thanks banyak2x.. ^_^

Unknown said...

tq for this useful advice

Unknown said...

tq..for info..sng sy nk wat hw

Unknown said...

nk bagitahu... no.54 n 60 tu perkataan yg same.

qunqila said...

Memang bagus.....B-)

qunqila said...

Memang bagus.....B-)

qunqila said...

Memang bagus.....B-)

Unknown said...

bagus untuk pelajar sekolah rendah and menengah

Unknown said...

Memang bagus.....B-)

Unknown said...

Saya form 5 dan ini sgt membantu terima Kasih !!!

Anonymous said...

woow love its,,,,this gift me hepleful,,,,thankkkzzzz...

Unknown said...

Kalau ade maksud nye lagi membantu ☺

Unknown said...

Kalau ade maksud nye lagi membantu ☺

Unknown said...

ya

Unknown said...

ya

Unknown said...

Membantu anak saya untuk memahami nilai murni

GY78D21JKL0P said...

C12BNH78129KLO0P671DDAP
You have been infected with Trojan.Troose17eR

Unknown said...

Terbaik..saya cari 9 ja untuk buku tahun 3

Unknown said...

Ya 😘😘

Unknown said...

Ya 😘😘

Unknown said...

x membantu langsung

Unknown said...

Wow...sangat membantu

Dayang Faz said...

saya tak fafam lah😅😅😅

Dayang Faz said...

saya tak fafam lah😅😅😅

Dayang Faz said...
This comment has been removed by the author.
Dayang Faz said...

saya tak fafam lah😅😅😅

Post a Comment